Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789031506026 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Veel hervormingen die met grote zorgvuldigheid en de beste bedoelingen worden opgezet, houden er geen rekening mee dat mensen in hun aanleg verschillen. Onderwijsmethoden kunnen op het ene kind een gunstige invloed hebben, terwijl ze voor het andere schadelijk zijn. Pogingen om klassenstructuren te doorbreken zouden gebaseerd moeten zijn op kennis van de wijze waarop intelligentie en persoonlijkheid samenhangen met de sociale structuur. Mensen zijn niet gelijk, doordat ze gelijk worden behandeld. Prof. Eysenck, waarvan recent ook Psychologie gaat over mensen (Aula 524) verscheen, analyseert het intelligentiebegrip en de sociale consequenties ervan. Hij laat de rampzalige gevolgen zien van het negeren of vergeten van de aangeboren menselijke ongelijkheid. De resultaten van zijn analyse zullen traditioneel links en rechts zeker schokken.