Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789059729674 |
Shopscore | 5 (8)
|
---|
Het autoverkeer is de afgelopen 50 jaar stormachtig gegroeid. Onze steden, onze economie en ons gedrag hebben zich aangepast aan de flexibiliteit en snelheid van de auto. We zijn een 'autosamenleving' geworden. Maar de auto heeft ons ook hardnekkige files gebracht en milieuvervuiling. Hoe zal onze mobiliteit zich de komende decennia ontwikkelen? Komt er misschien een einde aan het 'autotijdperk'? En hoe ziet duurzame mobiliteit eruit? In 'Nieuwe mobiliteit' ontkracht Arie Bleijenberg vanzelfsprekendheden. Subsidies voor openbaar vervoer en elektrische auto's zijn geen effectief middel om milieuvervuiling te verminderen. Het oplossen van files is geen goed kompas voor een sterke economie. Bleijenberg ontvouwt een brede en verassende visie op de fundamentele krachten die de ontwikkeling van onze mobiliteit bepalen. Arie Bleijenberg is ruim 25 jaar betrokken bij de mobiliteitsproblematiek. Door zijn werk als onderzoeker, adviseur en bij de overheid, in combinatie met zijn inzet voor maatschappelijke organisaties, heeft hij vanuit verschillende invalshoeken kunnen kijken naar de complexe samenhang tussen mobiliteit, ruimtelijke ontwikkeling en economie.