Beeld en geluid
Foto en video
Computers
Refurbished
Software
Dierenbenodigdheden
Drogisterij
Parfum en cosmetica
Elektronica
Componenten
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Hobby
Knutselen
Modelbouw
Kabels en adapters
Kleding
Schoenen
Tassen en koffers
Koken en tafelen
Keuken apparatuur
Horeca
Muziek en film
Muziekinstrumenten
Parfum en cosmetica
Persoonlijke verzorging
Parfum en cosmetica
Schoenen
Kleding
Tassen en koffers
Games
Speelgoed
Feestartikelen
Wasssen en drogen
Wonen, woonaccessoires
Kerst
Meubels
Verlichting
Fabrikant: | |
---|---|
EAN-code: | 9789059317383 |
Waarom is veranderen en vernieuwen voor organisaties toch zo moeilijk? Daarover gaat dit boek. De meeste verander- of vernieuwingstrajecten verlopen niet succesvol en ondanks decennia van wetenschappelijk onderzoek is de sleutel tot succes nog niet gevonden. Toch hangt het bestaansrecht van organisaties sterk af van het vermogen om te anticiperen op veranderingen in hun omgeving. In een sterk veranderende omgeving wordt dit natuurlijk steeds moeilijker. In dit boek wordt een ander perspectief op veranderen en vernieuwen ontwikkeld en wordt gezocht naar een meer fundamenteel probleem dat onder tal van veranderprocessen ligt. Organisaties zijn vaak in sterke mate afhankelijk van allerlei ingesleten patronen, regels, gebruiken, normen, waarden en processen. Met andere woorden: organisaties zijn in meer of mindere mate geïnstitutionaliseerd. En in de kracht van deze instituties ligt het probleem van verandering! Dit boek geeft verschillende praktische illustraties van de kracht van instituties en geeft een duidelijke oplossingsrichting.